zaterdag 27 augustus 2011

Tusayan - Page

Vandaag verkenden we het Oosten van park. Hiervoor dienden we een andere bus te nemen die ons bracht naar Yaki Point. Na deze uitzichtpunten, hadden we genoeg van de Grand Canyon gezien.

We hebben dit wat sneller gedaan, want onze GPS (die we nu beter en beter onder de knie kregen) beloofde ons nog een pittige route richting Lake Powell. Nadat we ’s morgens de Oostkant hadden bezocht van de Grand Canyon, dienden we afscheid te nemen van dit eerste park en konden we op weg naar Lake Powell.

Onderweg naar Lake Powell wou ik nog wel graag stoppen aan Horseshoe Bend. Op dit punt maakt de Colorado rivier een U-bocht en heeft ze zo een plateau uitgesneden van wel 50m diep. Maar om tot daar te raken, dienden we eerst even in het rood te gaan. Voor de ene letterlijk… De weg naar Horseshoe Bend was vrij… warm. Of zeg maar heet. Er was nergens schaduw, geen wind… en ’t zal tegen 40° C zijn geweest. Op sommige punten ging het dan ook nog eens redelijk omhoog wat de hartslag stevig doet stijgen. Maar het zicht maakte heel veel goed. Echt knap. Toen we terug aan onze auto waren, zagen we beide (met An op kop) zo rood als een kreeft (van de warmte).

Daarna reden we verder over de Glenn Canyon dam en kwamen we in ons volgende park, de Glenn Canyon. Onze pass laten zien en we waren binnen. Glenn Canyon bestaat uit een groot meer, Lake Powell. Dit kan je verkennen met boten. Zo kan je de Canyons binnenvaren, maar … dat is allemaal vrij duur. Die dag lukte ons het sowieso al niet meer om dit nog te doen. We reden naar ons hotel, deze keer in het park gelegen en verkozen om daar wat aan het zwembad te zitten.